Menu

Bearded, inked and awesome

czyli życie faceta po trzydziestce... Blog nie tylko o brodzie i tatuazu.

Czy mężczyźni lubią zakupy? Wywiad z Asią Suską ze StrefaUrody.pl

beardedinkedandawesome

12

Wydawałoby się, że zakupy są domeną kobiet. Z drugiej strony nigdy nie miałem problemu z łażeniem po galerii - mógłbym nawet powiedzieć, że zakupy robię chętniej niż moja Żona. Dużo kupuję też w internecie. Czasem bo mam taką potrzebę, czasem z nudów, a czesem, bo coś po prostu wpadnie mi w oko. Jakiś czas temu odkryłem też, że w internetowych drogeriach, które kojarzyły mi się raczej z "damskimi sklepami" jest masa rzeczy dla facetów - również kosmetyków do pielęgnacji brody. Postanowłem podpytać eksperta - Asię Suskę z drogerii internetowej StrefaUrody.pl, jak to jest z tymi facetami.

Myślałem, że kosmetykami zajmują się profesjonalnie głównie kobiety. Już mnie jednak wyprowadziłaś z tego błędu.

Nasz zespół to ja - Asia, Ania, Marysia, Piotr, Piotr i Michał, więc w połowie - faceci. W innych znanych mi zespołach zajmujących się kosmetykami jest jeszcze więcej mężczyzn.

Jaki odsetek odwiedzających drogerię internetową StrefaUrody.pl stanowią mężczyźni?

Działania reklamowe StrefaUrody.pl skierowane są głównie do kobiet. Dlatego odsetek mężczyzn odwiedzających naszą drogerię jest stosunkowo niski i wynosił w ostatnim kwartale 13%.

Czy tak niski odsetek mężczyzn wśród odwiedzających stronę StrefaUrody.pl wynika z oferty skierowanej głównie do kobiet?

To prawda, że mamy znacznie szerszą ofertę kosmetyków dla kobiet - po prostu oferta producentów skierowana do kobiet jest znacznie szersza. Gdyby jednak okroić naszą ofertę tylko do produktów używanych przez panów, nadal byłoby to kilka tysięcy produktów, które wyczerpują standardowe potrzeby mężczyzn w 100%. Niewielki odsetek wynika raczej z tego, że producenci częściej przeprowadzają akcje marketingowe dostosowane do kobiet, a my - współpracując z producentami - prowadzimy działania reklamowe wokół produktów właśnie typowo kobiecych. A mimo to panowie jakoś do nas trafiają :)

No właśnie. Skoro działań reklamowych skierowanych bezpośrednio do mężczyzn nie ma, to skąd napływają mężczyźni do drogerii internetowej?

Do naszej drogerii internetowej mężczyźni przychodzą z różnych źródeł. Co prawda, rejestrujemy mało odwiedzin mężczyzn z blogów czy forów, jednak np. z sieci afiliacyjnych mamy taki sam przypływ mężczyzn, co kobiet. Mężczyźni często przychodzą do nas na zakupy z kodami rabatowymi pozyskanymi w serwisach z rabatami i - co ciekawe - dużo skuteczniej te kody wykorzystują. Mężczyźni stanowią także dużo bardziej zdecydowaną na zakupy grupę pozyskiwaną z porównywanek cen. Co ciekawe - sporo panów odwiedza nasz sklep klikając w link na Facebooku.

Wyobrażam sobie, że faceci “wchodzą” do drogerii internetowej tak, jak do zwykłego sklepu, biorą to, czego potrzebują i wychodzą. Czy dobrze rozumuję, że mężczyźni wydają w drogerii internetowej mniej niż kobiety?

Tutaj muszę Cię zaskoczyć. Statystyczny mężczyzna odwiedzający naszą drogerię internetową wydaje dokładnie tyle samo, ile wydaje nasza statystyczna klientka. Panowie, którzy odwiedzają sklep, częściej niż panie decydują się na zakupy, dlatego - choć stanowią tylko 13% odwiedzających - są aż co piątym kupującym w StrefaUrody.pl. Prawdopodobnie zdziwisz się także, gdy usłyszysz, że mężczyźni spędzają podczas wizyty w sklepie internetowym tyle samo czasu,ale stron przeglądają więcej - więc nie jest tak, że zmierzają prosto po pożądany produkt, lecz szukają, oglądają, porównują.

A wiek? Czy tutaj również demografia męskiej części klientów wygląda podobnie do damskiej?

Zdecydowanie więcej kobiet poniżej 24 roku życia odwiedza naszą drogerię niż mężczyzn w tym wieku. Wśród osób w wieku 25-34 jest procentowo tyle samo kobiet i mężczyzn. Panowie w wieku ponad 35 lat stanowią większy odsetek wśród wszystkich mężczyzn odwiedzających naszą drogerię niż ta grupa wiekowa wśród kobiet. Prawdopodobnie wynika to z tego, że faceci poniżej 24 roku życia rzadziej niż kobiety sięgają po kosmetyki różnego rodzaju - choćby dlatego, że nie malują się :) Zaś powyżej 35 roku życia częściej niż kobiety stawiają na wygodę i szybkość zakupów, co umożliwiają zakupy w Sieci. Ponadto nie bez znaczenia jest też dyskrecja.

Dyskrecja? Dlaczego tak wnioskujesz?

Ponieważ najpopularniejszym produktem kupowanym przez mężczyzn jest krem do depilacji dla mężczyzn! Skądinąd wiem, że na półkach sklepów stacjonarnych nie jest to zbyt chodliwy towar :D

No tak. A dodatkowo pewnie nie bez znaczenia pozostaje korzystanie ze smartfonów, które znacznie ułatwiają facetom zakupy w Sieci.

Znowu muszę Cię zaskoczyć! 50% naszych klientek dokonuje zakupów przez urządzenia mobilne, zaś 75% mężczyzn wybiera zakupy przez tradycyjny tzw. desktop. Zdziwiony?

No to mnie zaskoczyłaś. Powiedz jeszcze, co najczęściej kupują faceci. Czy są to podstawowe środki higieniczne, czy jednak coś, czym mnie zaskoczysz tak, jak tym kremem do depilacji? :-)

Panowie często kupują w StrefaUrody.pl kosmetyki do stylizacji włosów, zapachy i produkty do mycia twarzy. Przyznam, że sama nieco się dziwiłam, przygotowując dla Ciebie listę produktów najczęściej wybieranych przez mężczyzn w naszej drogerii. Sam zerknij na ich zestawienie poniżej.

  1. Bezkonkurencyjny numer 1: Bielenda Krem do depilacji dla mężczyzn 
  2. Must have sezonu - faceci także chcą ją mieć: Pilaten czarna maska do twarzy
  3. Panowie dbają o stopy: Undofen Aktywny spray do stóp i obuwia 4w1
  4. Zapach wszechczasów: Adidas Active Bodies Dezodorant 75ml spray
  5. Ujarzmianie i matowienie włosów: Goldwell Roughman Pasta Matująca
  6. Oczyszczanie twarzy: Bielenda Carbo Detox Żel węglowy oczyszczający do mycia twarzy
  7. Głębsze oczyszczanie twarzy: Bielenda only for men Super Mat Peelingujący żel oczyszczający
  8. Mężczyźni lubią pięknie pachnieć: Nike Gold Man Woda Toaletowa 100ml
  9. Wzmacniające odżywki do włosów na porządku dziennym: Farmona Jantar Odżywka do włosów i skóry głowy z wyciągiem z bursztynu i witaminami
  10. Ekspresowa stylizacja włosów: Taft Power Express Spray do stylizacji włosów
  11. Faceci od kremu do twarzy wolą żel: Bielenda only for men Super Mat Żel nawilżający przeciw błyszczeniu się skóry
  12. Niezwyciężona guma: Joanna Styling Effect Guma do kreatywnej stylizacji włosów
  13. Choć w czołówce sprzedaży nie są, warto przypomnieć o produktach do pielegnacji brody :)

 

BIA_01_pol_pl_BielendaVanityKremdodepilacjidlamezczyzn100ml30054_11  BIA_02_Pilatenczarnamaskadotwarzy60g38050_11  BIA_03_pol_pl_UndofenAktywnyspraydostopiobuwia4w1150ml43343_11 
 BIA_11_pol_pl_BielendaonlyformenSUPERMATZelnawilzajacyprzeciwblyszczeniusieskory50ml21155_11  BIA_09_pol_pl_FarmonaJantarOdzywkadowlosowiskoryglowyzwyciagiemzbursztynuiwitaminami100ml17678_1  bia_05_pol_pl_GoldwellRoughmanPastaMatujaca100ml40919_1

 

Wspomniałaś, że mężczyźni dużo skuteczniej niż kobiety wykorzystują pozyskane kody rabatowe. Czy moi czytelnicy mogą liczyć na dodatkowy rabat w StrefaUrody.pl?

Tak, specjalnie dla czytelników BIA przygotowałam specjalny rabat na zakupy w StrefaUrody.pl, który mogą wykorzystać sami bądź przekazać partnerce czy przyjaciółce. Aby skorzystać z dodatkowego specjalnego rabatu 8%, nie trzeba wpisywać żadnych kodów w koszykach. Ułatwiamy sprawę Panom - wystarczy, że klikną w poniższy obrazek, by otrzymać zniżkę na całe zakupy. Zniżka będzie obowiązywała do końca września 2017.

BIA003_900x300

No, to jak Panowie z Wami jest?

W życiu nie przyszłoby mi to do głowy, że faceci wolą kupować w internecie, bo się wstydzą ;) Samce alfa, gotowi podjąć każde wyzwanie, nie chcą tracić na swojej męskości i dać się zobaczyć, kiedy kupują krem do twarzy? A może po prostu stawiamy na wygodę i oszczędność czasu?

Zapraszam do dyskusji!

Pozdro!

 

 

© Bearded, inked and awesome
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci